Friday, December 3, 2010

ဘုရားစူး အထူးတဲ့ဗ်ာ ....

ဘုရားစူး အထူးတဲ့ဗ်ာ ....

မနက္မိုးလင္း လမ္းမေပၚေရာက္တာနဲ႔ ပထမဆံုးေတြ႔ရတာက ပ်ားပန္းခတ္မွ် သြားလာေနတဲ့ ကား ေရာင္စံု ေတြပါပဲ ။ ေအာ္ ဒီေလာက္ေတာင္မတိုက္မိေအာင္ မနည္းေရွာင္ေနရတဲ့ ကားေရာင္စံုေတြၾကား ငါတစ္စီးမွ မပိုင္ ပါ လားလို႔လည္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္အေတြးမ်ိဳးေတြးမိပါေသးတယ္ ။ ဒီေတာ့လည္း ကိုယ္ပိုင္ကား မရွိသူ ေတ ြရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း လိုင္းကားကိုပဲ အားကိုးရေတာ့တာေပါ့ ။ ဒီလိုင္းကားေတြအေၾကာင္းမေၿပာခင္ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ရာ ေၿမာက္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႔အေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေၿပာပါရေစ ။ ေၿမာက္ဥကၠလာပ မွာ အဓိက သုဓမၼာ လမ္းမၾကီးနဲ႔ ေခမာသီလမ္းၾကီးဆိုၿပီး ၂ လမ္းရွိပါတယ္ ။ အဲဒီလမ္း ၂ သြယ္အစသည္ ကန္သာယာ လမ္းဆံုးမွစၿပီး အ၀ုိင္းၾကီးမွာ ဆံုးပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ သုဓမၼာ တည့္တည့္လာတဲ့ ကားေတြေရာ ေခမာသီက လာတဲ့ကားေတြေရာ အ၀ိုင္းၾကီးမွာဆံုၿပီး ၿပြတ္သိပ္က်ပ္တည္းစြာနဲ႔ ၿမိဳ႔ထဲကိုသြားၾကရရွာပါတယ္ ။

ေခမာသီဖက္ မွာ ၄၃ ၊ ၈၁ နဲ႔ ဒိုင္နာေတြ ေနာက္တာေမြဖက္သြားတဲ့ ၄၃ ေတြ ဘီအမ္ ေတြ စသၿဖင့္ ကားေပါင္း စံုရွိၿပီး သုဓမၼာ လမ္းေၾကာမွာေတာ့ ေရႊက်ံဳးလို႔ေခၚတဲ့ ၄၃ ကားေတြ ၾကာရမီလို႔ေခၚတဲ့ ပါရမီ ၁၈၃ ေတြ တၿခား သန္ၿမန္ သူေတြနဲ႔စံုလို႔ပါပဲ ။ အထူးကားေတြမေပၚခင္ကေတာ့ အဲဒီကားေတြပဲစီးရပါတယ္ ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ လိုင္း ေပါင္းစံုမွာ အထူးယဥ္လိုင္းေတြတိုးခ်ဲ႔လိုက္ေတ့ အေတာ္ၾကီးကို ၿမိဳ႔ထဲသြားရတာ အဆင္ေၿပသြားပါတယ္ ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ၿမိဳ႕ထဲသြားတိုင္း စီးၿဖစ္တာကေတာ့ ၄၃ အထူးကားၾကီးေပါ့ဗ်ာ ။ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကလည္း မ်ား သဗ် ။ " လူပိုမတင္ရ " " ရပ္စီးခရီးသည္မတင္ရ " " ပံုေသ ၂၀၀ က်ပ္ " " မထသ၏ ဂုဏ္သတင္း အစဥ္ ေမႊးပ်ံ႕ ေစရမည္ " စသၿဖင့္ေပါ့ဗ်ာ ။ အထူးကလည္း မာနအရမ္းၾကီးလြန္းသဗ် ။ ၾကားမွတ္တိုင္ကေန ၿဖတ္မစီး ေလနဲ႔ ။ လမ္းေပၚကလူ ေယာင္လို႔ေတာင္လွည့္မၾကည့္ဘူး ။ အဲဒီေလာက္ မာနၾကီးခ်က္ကေတာ့ ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ေတြမွာ ၄၃ အထူးၾကီးကို သက္ေတာင့္သက္သာစီးခ်င္လြန္းလို႔ ၆ ေကြ႔မွတ္ တိုင္အ ထိသြားစီး ရပါ တယ္ ။ အစပိုင္းေတာ့အဆင္ေၿပသဗ် ။

ေနာက္ပိုင္း ၆ ေကြ႔မွာ လာစီးၾကတဲ့ သူမ်ားလာေတာ့ တခါတေလ ရပ္ေတာင္မရပ္ေတာ့ဘူး ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မွာ သူ႔ဂိတ္စၿဖစ္တဲ့ ခေရပင္ရိပ္မြန္အထိ ပတ္စီးရပါတယ္ ။ ပတ္စီးခ ၁၀၀ က်ပ္ ၊ ၿမိဳ႔ထဲ ၂၀၀ က်ပ္ ေပါင္း ၃၀၀ က်ပ္ေပါ့ဗ်ာ ။ အၿပန္က်ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္ရံုး လမ္း ၃၀ ထိပ္ကေန ဘုန္းၾကီးလမ္း ေနာက္ ဆူးေလ ၿပန္ပတ္ အဲဒီလမ္းေၾကာအတိုင္း စီးရတာ ပတ္စီးခနဲ႔ဆို ၃၀၀ ေပါ့ ။ ဒီေတာ့အသြားအၿပန္ ၆၀၀ ေပါ့ဗ်ာ ။ ၾကာလာေတာ့ ကိုယ္အၿမဲစီးေနတဲ့ ၄၃ အထူးကားၾကီးက ေဗြေဖာက္လာသဗ် ။ သူမ်ားေတြလို အထူးၿဖစ္ရပ္နဲ႔ အဲယားကြန္းမပါလို႔ ဘာလို႔ ေတာ့မေၿပာပါဘူး ။ ကိုယ္ေတြ ေရႊၿမန္မာေတြက အဲယားကြန္းမပါလည္း ၿပတင္းေပါက္ေလးဖြင့္ ေလေလး တၿဖဴးၿဖဴးနဲ႔ ၿငိမ့္လို႔ ။ ေခါင္းမူးေတာင္သက္သာေသး ။ ေဗြေဖာက္လာတာကေတာ့ အရင္ကဆို အထူးကိုး စစ္ လိုက္ သမွဗ်ာ ။ အသြားေရာ အၿပန္ေရာ ။ လူပိုတင္မတင္ ေနရာေပါင္းစံုကေန လွည့္ပတ္စစ္ေနတာပဲ ။ အခု ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ တစ္စီးစ ႏွစ္စီးစ လူပိုေလးေတြတင္တင္လာသဗ် ။ ကဲထားပါ ။ ရံုးဆင္းခ်ိန္ကားအစီးေရမ ေလာက္ လို႔ လူပိုတင္တာ ဒါလည္းနားလည္ေပးႏုိင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ညေန ၆ နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္ဆို ၄၃ အထူး အကုန္လံုး ဆူးေလပတ္ၿပီးတာနဲ႔ အဲဒီဆူးေလဂိတ္မွာ လံုး၀ၿပည့္ၾကပ္ညပ္ေနေအာင္ သာမန္ရိုး ရိုးကား ေတြ လို တင္ၾကတာပါပဲ ။ မနက္ပိုင္းသာ စစ္ေဆးေရ တခါတေလရွိေပမယ့္ (အခုဆို မရွိသေလာက္ပါပဲ ) ညေန ၆နာ၇ီ၀န္းက်င္ဆို ဘာစစ္ေဆးေရးမွလည္းမေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး ။ ဒါက ၄၃ အထူးၾကီးကို ပထမဆံုး ဘ၀င္မ က်မိတဲ့ အခ်က္ပါ ။ ထားပါေတာ့ေလ ။ ကားအစီးေရနဲ႔ လူဦးေရမမွ် လို႔ပဲ ယူဆၿပီး ေၿဖသိမ့္လိုက္ပါတယ္ ။

ဒါေပမယ့္ ေနာက္တစ္ခ်က္ရွိေသးသဗ် ။၄၃ အထူးက လိုင္း ၃ လိုင္းရွိပါတယ္ ။ ပုလဲ ၊ ကြန္ၿပဴတာနဲ႔ ရိပ္မြန္ဆိုၿပီး ေခၚပါ တယ္ ။အ ဲဒီအထဲကမွ ပုလဲနဲ႔ ရိပ္မြန္က ဆူးေလကေန လမ္း၃၀ ကုန္သည္လမ္း ၊ ဘုန္းၾကီးလမ္းကေန ၿပန္ပတ္ပါတယ္ ။ ကြန္ၿပဴတာကေတာ့ ဆူးေလကိုေကြ႔ၿပီးၿပန္ပါတယ္ ။ နားမလည္တဲ့အခ်က္က အဲဒီပုလဲနဲ႔ ရိပ္မြန္ ၄၃ အထူးကားေတြက ဘုန္းၾကီးလမ္းကိုပတ္ ေနာက္ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းကေနၿပန္ထြက္ ေနာက္ Traders' Hotel အေနာက္ ကေနပတ္ၿပီး ဆူးေလဘုရားကိုတစ္ပတ္ၿပန္ပတ္တာပါပဲ ။ အမွန္ဆို Traders' Hotel နားမေရာက္ ခင္မွာ ပဲ ကားေတြအကုန္လံုး လူၿပည့္ေနပါၿပီ ။ ဒါကို တိုက္ရိုက္ၿပန္လို႔ရရဲ႔သားနဲ႔ ဘာလို႔ ဆူးေလကို တစ္ ပတ္ ၾကီးၿပန္ ပတ္ရသလဲဆိုတာ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ ။ လက္မွတ္ထိုးဖို႔ လိုတယ္ဆိုလည္း အလာ ကတည္း ကတစ္ခါတည္းထိုးၿပီး ပတ္လို႔ရတာပါပဲ ။ ဒီေတာ့ ခရီးသည္ေတြမွာ ဘာမွလည္းမဟုတ္ပဲနဲ႔ ဆူးေလကို တစ္ ပတ္ၾကီး ၿပန္ပတ္တာ ေစာင့္ေနရတဲ့အတြက္ အရမ္းအခ်ိန္ေတြၾကာၿပီး စိတ္ညစ္စရာေကာင္းလွပါတယ္ ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ရပ္စီးခရီးသည္မတင္ဘူးဆိုၿပီး လူေတြမ်ားမ်ား တင္လို႔ရေအာင္ ဘယ္ေၿခေထာက္နဲ႔ တိုင္းၿပီး ခံုေတြကို စီထားသလဲမသိပါဘူး ။ ခံုေတြက က်ဥ္းလိုက္သမွ တစ္ထြာသာသာေလာက္ပဲရွိတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ကလန္ကလား ေကာင္ေတြဆိုပိုဆိုးေသး ။ ဒူးကမလြတ္လို႔ ညပ္ေနလိုက္တာ ကားတစ္ခါစီးၿပီးတိုင္း ဒူးေတြမ်ားက်ိန္းၿပီး နာေနတာပါပဲ ။ အခုဆို လမ္းေလွ်ာက္ရင္ ေထာ့နဲ႔ေထာ့နဲ႔နဲ႔ ။ ဒီေလာက္ထိ ၄၃ အထူးၾကီးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္က ။ မသကာ တစ္တန္းေလာက္ေလ်ာ့လိုက္ရင္ လူတိုင္းေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိနဲ႔ အထူးဆိုတဲ့ အရသာကိုခံစားၾကရမွမွာပါ ။

ေနာက္ပိုဆိုးတာက မွန္လံုကားေတြ ။ ၿပတင္းေပါက္ေတြက ေအာက္ကအလံု အေပၚကိုမွန္တစ္၀က္ဖြင့္ ။ ဘာ အဓိပၸါ့ယ္လည္းေတာ့မသိပါဘူး ။ ထိုင္တဲ့လူဆီေလကမေရာက္ဘူး ။ ဟို ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဟုတ္မွာေပါ့ ။ အကုန္လံုး အလံုပိတ္ၿပီး အဲယားကြန္းဖြင့္ထားတာကိုး ။ ဒီမွာေတာ့ အဲယားကြနး္က မဖြင့္တဲ့အၿပင္ မိုးရြာရင္ အကုန္ အလံုပိတ္ၾကတဲ့အတြက္ အထူးကားမြန္းၾကပ္ၾကပ္ၾကီးရဲ႕အရသာကို စီးဖူးမွသာ ခံစားနားလည္ႏိုင္ၾကမွာပါ ။ ၃ ေယာက္ခံုေတြဆို အစြန္ကလူက တင္ပါးတစ္ဖက္တင္ေနရင္ကံေကာင္း ။ က်န္ ၂ ေယာက္က လူ၀ၾကီး ေတြဆိုရင္ တစ္လမ္းလံုးတင္ပါးတစ္ၿခမ္းတင္ေလးနဲ႔ ေသၿပီသာမွတ္ ။ ေအာ္...ဒူးက်ိန္းဖင္က်ိန္း ဆိုတာ အဲဒီ ဒုကၡကို ေခၚတယ္ထင္ပါတယ္ ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီဒုကၡေတြလည္းကင္းေ၀းရေအာင္ ကိုယ္ပိုင္ကားၾကီးလည္း အၿမန္စီးရပါလုိ၏ ။

၄၃ အထူးကားမ်ားလည္း အဲယားကြန္းၾကီးဖြင့္ေစလိုပါ၏ ။

ခံုမ်ားအား ေလ်ာ့ၿပီး ဒူးလြတ္ေအာင္ လုပ္ေစလိုပါ၏ ။

ဘုန္းၾကီးလမ္းပတ္ကားမ်ား ဆူးေလ ၿပန္မပတ္ပဲ တိုက္ရိုက္ၿပန္ေစလိုပါ၏ ။

စစ္ေဆးေရးမ်ားလည္း အရင္ကအတိုင္းေန႔ေန႔ညည စစ္ေဆးေစလိုပါ၏ ။

အထူးကားအစီးေရ ထပ္တိုးေစလိုပါ၏ ။

( ဒီဘေလာ့ေရးၿပီးရင္ ကိုယ္လည္းအေနထိုင္အေရးအသားဆင္ၿခင္မွပါပဲ ။ ေတာ္ၾကာ ၄၃ အထူးၾကီးေတြက ဒီ ေကာင္ ငါတို႔အေၾကာင္းမဟုတ္တာေတြဖြေတြဆိုၿပီး ေပးမစီးမွၿဖင့္ အထူးကားၾကီးစီးရတဲ့ အခြင့္အေရး လက္ လႊတ္ မွာစိုးရေသးသဗ်ား :P)

သက္တန္႔ခ်ိဳ
3 Dec 2010

စာဖတ္ပရိတ္သတ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အစဥ္ေလးစားေသာအားၿဖင့္.......................

13 comments:

  1. အဲ
    ကိုသက္တန္႔က ေျမာက္ဥကၠလာကလား...
    အမ်ိဳးေတြ လာေတြ႔ေနျပန္ျပီ။
    တူတူပဲ....
    ဟိုးတုန္းက ေခမာသီမွာေရာ သုဓမၼာမွာေရာ
    အဲလိုဒုကၡမ်ိဳးေတြ ၾကံဳဘူးတယ္....

    ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္လာ၇င္ လာလည္မယ္...
    အဟဲ...ထြက္မေျပးနဲ႔..

    မႏွင္း

    ReplyDelete
  2. အဲ
    ကိုသက္တန္႔က ေျမာက္ဥကၠလာကလား...
    အမ်ိဳးေတြ လာေတြ႔ေနျပန္ျပီ။
    တူတူပဲ....
    ဟိုးတုန္းက ေခမာသီမွာေရာ သုဓမၼာမွာေရာ
    အဲလိုဒုကၡမ်ိဳးေတြ ၾကံဳဘူးတယ္....

    ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္လာ၇င္ လာလည္မယ္...
    အဟဲ...ထြက္မေျပးနဲ႔..

    မႏွင္း

    ReplyDelete
  3. အဲ
    ကိုသက္တန္႔က ေျမာက္ဥကၠလာကလား...
    အမ်ိဳးေတြ လာေတြ႔ေနျပန္ျပီ။
    တူတူပဲ....
    ဟိုးတုန္းက ေခမာသီမွာေရာ သုဓမၼာမွာေရာ
    အဲလိုဒုကၡမ်ိဳးေတြ ၾကံဳဘူးတယ္....

    ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္လာ၇င္ လာလည္မယ္...
    အဟဲ...ထြက္မေျပးနဲ႔..

    မႏွင္း

    ReplyDelete
  4. ဦးသက္တန္႕ေရ ... ရန္ကုန္သားမဟုတ္ေပမယ့္ ရန္ကုန္ မွာ ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ ေလာက္ လိုင္းကားစီးဖူးေတာ့ ေကာင္းေကာင္းသိဒယ္... ဦသက္တန္႕ဂ်ီးလည္း ကားအျမန္၀ယ္ ႏိုင္ပါေစ... 43 လိုင္းေတြလဲ အထူးျပန္ျဖစ္ပါေစ....

    ReplyDelete
  5. အမွန္ေတြေရး လို.
    အမွန္အကန္ေတြအၿမန္
    ၿဖစ္ေစဗ်ား.....

    ReplyDelete
  6. အဲဒီေနရာေလးေတြမွာ ကားေတြမွားစီးၿပီး
    အမွတ္တရေတြ စံုခဲ့ဘူးတယ္ရွင္။ :)
    ေခမာသီ၊ သူဓမာ..အင္းးမွတ္မိသြားရျပန္ၿပီ။
    ..ခင္မင္လွ်က္..ခင္မာလာေအာင္..:)

    ReplyDelete
  7. ကိုသက္တန္႕ေရ....က်ေနာ္လည္းေျမာက္ဥကၠလာသားဗ်...အခုေတာ့ဘယ္လိုေနလဲမသိေတာ့ဘူး...မေလးေရာက္ေနတာ ၁၀ႏွစ္ရွိျပီဆိုေတာ့..

    ReplyDelete
  8. ထံုးစံလို ျဖစ္ေနပါျပီ ကိုသက္တန္႕ေရ
    အစပိုင္းေတာ့ ဟုတ္ပီ ဟုတ္ရဲ႕နဲ႕ ေနာက္ေတာ့လည္း ဒံုရင္းပါပဲ .. :D
    ဘာမွလည္း ေ၀ဖန္ခ်က္ မေပးလိုေတာ့ပါ :D

    ReplyDelete
  9. ကုိသက္တန္႔
    စိတ္မပူပါနဲ႔
    ကၽြန္ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ျဖစ္ရင္ အဲဒီစနစ္ေတြ အားလုံးေျပာင္းပစ္မယ္ စိတ္ခ် (အိပ္မက္မက္ရင္း ကုိသက္တန္႔ကုိေယာင္ရမ္းေျပာမိျခင္း)

    ReplyDelete
  10. ဒါဆို ဒူးမလြတ္တာ တာမီးတစ္ေယာက္ထဲ ဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့ .. ကားေတြစီးရတာ ဒူးမလြတ္လို ့ေလ .. ကိုယ့္ဒူးကဘဲ ရွည္ေနသလိုလို .. ခုေတာ့ တာမီးတစ္ေယာက္ထဲဟုတ္ေတာ့ဘူး .. အားရွိတယ္ေ၀ .. း)

    ReplyDelete
  11. ၾကားရတာ စိတ္မခ်မ္းသာလိုက္တာ... ဒါက ျမန္မာျပည္က(အထူးသျဖင့္ရန္ကုန္လိုင္းကားေတြရဲ႔) သေကၤတတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါၿပီ... သက္တန္႔ေျပာသလို မဟုတ္ရင္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ မဟုတ္လို႔မွတ္...

    သယ္ရင္းတေယာက္ ပရာဒို လန္ခရူဆာ ဘီအမ္ဒဘလ်ဴ ႏွစ္သက္ရာ ဝယ္ႏိုင္ပါေစ လို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္

    ပူးေတ

    ReplyDelete
  12. I like reading your website for the reason that you can constantly get us new and awesome stuff, I think that I ought to at least say a thank you for your hard work.

    - Rob

    ReplyDelete
  13. hi,,first time i read your post which is showing our fantastic transportation system,,part of the way,,,good but not much attraction to read,,,any way,,so far so good,,thanks you.

    ReplyDelete