Saturday, November 19, 2011

နတ္သမီး (သို႔မဟုတ္) အၿဖဴေရာင္ အလင္းပြင့္ ရစ္သမ္မ်ား

နတ္သမီး (သို႔မဟုတ္) အၿဖဴေရာင္ အလင္းပြင့္ ရစ္သမ္မ်ား



ဘာလိုလိုနဲ႔ ၁၉.၁၁.၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ အစ္မေတာ္ နတ္သမီးရဲ႕ ေမြးေန႔ ေရာက္ရွိလို႔လာၿပန္ပါၿပီ ။ မွတ္မွတ္ရရ အစ္မနတ္သမီးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေမြးေန႔ ကဗ်ာေရးေပးခဲ့တာ အခုဆိုရင္ ၃ ႏွစ္ ။ အသက္ေတြ တၿဖည္းၿဖည္း ၾကီးလာတာနဲ႔အမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူေတြရဲ႕အေၾကာင္း ကို ပိုမိုသိလာရတယ္ ။ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ တကယ့္ ကို အေပၚယံပါးပါးေလးေတြ ။ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ တကယ့္ကို ရင္ထဲက လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ခင္မင္ၾကသူေတြ ။ တၿဖည္းၿဖည္း ဘ၀ဟာ ရွည္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ်ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဘယ္အရာဟာ အေရးၾကီးဆံုးလဲဆိုတာ သိလာရတယ္ ။ အစ္မနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘေလာ့ေလာကမွာ ဘယ္လိုစေတြ႔ၾကတယ္ ဘယ္လိုစခင္မင္ၿပီး ဘယ္လို ကူညီရိုင္း ပင္းခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ေရွ႕ကပို႔စ္ေတြမွာ ေဖာ္ၿပၿပီးၿဖစ္တဲ့အတြက္ အထူးတလည္ ၿပန္လည္ မေဖာ္ၿပေတာ့ပါဘ့ူး ။ ကၽြန္ေတာ္က အၿဖဴေရာင္နတ္သမီးကို အစ္မလို႔ေခၚရတာသိပ္အားရတာပါပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ အိမ္မွာ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ပဲရွိတဲ့အထဲ အၾကီးၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အကို(သို႔မဟုတ္) အစ္မ တစ္ေယာက္ေလာက္ သိပ္လိုခ်င္မိတယ္ ။ အၾကီးၿဖစ္တဲ့အခါ ဘာပဲေၿပာေၿပာ အရာရာကို အေလ်ာ့ေပးရတယ္ ။ သည္းခံ ရတယ္ ။ မုန္႔တစ္ခုကို လုစားရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္က ညီမေလးအတြက္ အၿမဲအေလ်ာ့ေပးခဲ့ရတယ္ ။ မိသားစု၄ ေယာက္သာ ရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ဟာတခါတခါ ေၿခာက္ေသြ႔လြန္းေနတယ္ ။

အဲဒီလို မုန္႔လုစားရတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အငယ္ေနရာေရာက္ၿပီး အစ္မတစ္ေယာက္ေလာက္သာရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ ကို အေလ်ာ့ေပးမွာပဲလို႔ ေတြးမိတယ္ ။ အကို၀မ္းကြဲေတြ အစ္မ၀မ္းကြဲေတြ ရွိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အရမ္း ခ်စ္တဲ့ အၾကီးတစ္ေယာက္ေလာက္လိုခ်င္မိတာ ကၽြန္ေတာ့္ အတၱဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္၀န္ခံပါတယ္ ။တခါတခါ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ဆိုးခ်င္ဆိုးမယ္ ။ စိတ္ေကာက္ခ်င္ေကာက္မယ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဂရုတစိုက္ နဲ႔ ေနမွေကာင္း ရဲ႕လားလို႔ ေမး ၊ ကၽြန္ေတာ္ဆိုးသမွ်ကို နားလည္ခြင့္လႊတ္တဲ့အၿပံဳးနဲ႔ အၿမဲ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္က ရွိေန မယ့္ အစ္မတစ္ေယာက္ လိုခ်င္မိတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔ . . . . အဲဒီလိုနဲ႔

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ အစ္မတစ္ေယာက္ ရခဲ့တယ္ ။ အၿဖဴေရာင္ နတ္သမီးတဲ့ ။ သူက အ ရမ္းေႏြးေထြးတယ္ ။ လူၾကီးလို အၿမဲတည္တည္ တန္႔တန္႔ေနေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အစ္မနဲ႔စကားေၿပာမိရင္ လူငယ္ လို ကေလးတစ္ေယာက္လို ၿဖစ္ၿဖစ္သြားတတ္တယ္ ။ အစ္မဟာကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေတြ႔တိုင္း အၿမဲ ပဲ လူၾကီးလို ဘယ္ေတာ့မွ မဆက္ဆံခဲ့ဘူး ။ သူ႔မ်က္စိထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႔ေမာင္ငယ္ေလးအရင္းလို အၿမဲ ေႏြးေထြး စြာ ေနခဲ့ရတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုးသမွ် ကိုသည္းခံလို႔ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးရွာတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႔အ တြက္ ေမာင္ ငယ္တစ္ေယာက္ၿဖစ္လာတာနဲ႔အမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တကယ္ပဲ ေမာင္ႏွမ အရင္းေတြနဲ႔မၿခား ရိုင္းပင္း ကူညီလာခဲ့ၾကတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာနည္းနည္းမ်ားရွည္သြားၿပီလားမသိပါဘူး ။ အစ္မအတြက္ ကၽြန္ေတာ္စကားလက္ေဆာင္ေလးေတြ ေပးလိုက္ခ်င္ပါေသးတယ္ ။

အစ္မေရ . . .ေပ်ာ္ရႊင္စရာေမြးေန႔ေလးမွာ နတ္သမီးတစ္ပါးလို အၿဖဴေရာင္ေကာင္းကင္ေအာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ နဲ႔ လြတ္လပ္မႈေတြနဲ႔ ပ်ံသန္းႏိုင္ပါေစ ။

အစ္မေရ . . .

- ေလာကၾကီးမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္အေထြေထြ ရွိၾကတဲ့အထဲ က ဘယ္သူေတြက ကိုယ့္အတြက္ မိိတ္ေဆြစစ္ ၊ ဘယ္ သူေတြက မိတ္ေဆြတုဆိုတာ တကယ္အေရးၾကံဳလာတဲ့အခါသိလာရပါလိမ့္မယ္ ။ အဲဒီအခါ မိတ္ေဆြ အတုအစစ္ကို ခြဲၿခားသိၿမင္ႏုိင္ပါေစ ။

- ဘ၀ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ပဲရွည္တယ္ေၿပာေၿပာ တကယ္ေတာ့ မ်က္စိတမွိတ္လွ်က္တၿပတ္ အတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ အသက္ေတြၾကီးလာရၿပီ ။ အဆိုးအေကာင္း အႏိုင္အရွံုး အနိမ့္အၿမင့္ ေလာကဓံတရားေတြ ၾကံဳခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ေအးခ်မ္းမႈသာလွ်င္ တကယ့္ဘ၀ရဲ႕အႏွစ္သာရၿဖစ္တယ္ ။

- တခ်ိဳ႕ေသာအရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အႏိုင္ယူခဲ့ၾကတယ္ ။ တခ်ိဳ႕ေသာ အရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရွံုးေပးခဲ့ၾကရတယ္ ။ တကယ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ခဲ့ၾကသလား တကယ္ပဲ ရွံုးခဲ့ၾကသလား တကယ္ေတာ့လည္း အရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထင္သေလာက္ၾကီး မၾကီးက်ယ္ခဲ့သလို ထင္သေလာက္လည္း မနိမ့္က်ခဲ့ၾကပါဘူး ။

- ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ အေပၚယံ ကိုပဲ သိပ္အသားေပး လြန္းေနတတ္ၾကတယ္ ။ တကယ့္အတြင္း သ႑ာန္ မွာ လည္း ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔မႈ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ၊ ေမတၱာတရား သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿခင္းစတဲ့အရာေတြ ကိန္းေအာင္းေန ဖို႔လို တယ္ ။ ၿဖတ္သန္းခဲ့သမွ် အရာအားလံုးဟာ သူ႔ဘာသာသူ အစီအစဥ္တက် နဲ႔ ၿဖစ္ပ်က္ခဲ့ တာေတြ ခ်ည္းသာ ၿဖစ္တယ္ ။

- လႈိင္းဘယ္ေလာက္ၾကီးၾကီး ေက်ာ္ၿဖတ္ႏိုင္ရမယ္ ။ ပင္လယ္ဘယ္ေလာက္က်ယ္က်ယ္ ပ်ံ၀ဲႏိုင္ရမယ္ ။ ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ၿမင့္ၿမင့္ လွမ္းတက္ႏုိင္ရမယ္ ။ လူ႔အရည္အေသြးဆိုတာဟာ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ နဲ႔ လံု႔လ၀ိရိ ယ ေပါင္း စပ္ထားတာသာၿဖစ္တယ္ ။

ဒါကေတာ့ေမြးေန႔ကဗ်ာေလးပါ ။ (ဓါတ္ပံုမ်ားအား ေဖ့ဘုတ္မွ ယူပါသည္ ။ )



အၿဖဴေရာင္ အလင္းပြင့္ရစ္သမ္မ်ား

ေအးစိမ့္မႈိုင္းၿပာေသာ
“ ႏွင္း ” ရဲ႕ ေနၿခည္ဟာ
ေၿမကမၻာကို ၿဖန္႔က်ဲသြန္းပက္ထားသလိုမ်ိဳး
အရာရာဟာ . . . ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေနခဲ့

ဘယ္လိုရစ္သမ္မ်ိဳးနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားခဲ့သလဲ ?
ေကာင္းကင္ဟာ ရနံ႔ပါးပါးကို သယ္ပိုးလို႔
ခရမ္းၿပာဂီတဟာ . . ခပ္တိုးတိုး
သူတို႔. . . .ဟာ တစံုတရာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကဆဲ

ဖ်က္ကနဲပဲ . . .နာရီလက္တံဟာ
ကိန္းဂဏန္းလွလွေပၚ ညႊန္ၿပလို႔
အၿဖဴေရာင္ . . အ ၿဖ ဴ ေ ရ ာ င္ အ လ င္ း ပြ င့္ ေ တြ . . .
၀င္းကနဲ႔ . . . လက္ကနဲ
ၾကယ္ေတြ တဖ်တ္ ဖ်တ္ . . . .
စၾကာ၀ဌာရဲ႕ ဟိုးအစြန္းဆံုးထိ
ပ်ံသန္းေနၾကဆဲ . . . .

ေဟာ . . သင္တို႔ၾကားရဲ႕လား
အလင္းတို႔ရဲ႕ ဂီတ
သူမဟာ . . ဒ႑ာရီ ကၾကိဳးကိုဆင္ၿမန္းလို႔
ေကာင္းကင္တံခါးကိုဖြင့္
ေၿမကမၻာကို ဆီးမိုးၾကည့္တယ္

ႏူးညံ့တဲ့ေမတၱာတရားေတြဟာ
အရာရာအေပၚ ဖိတ္ယိုစီးက်လို႔
ဆံႏြယ္ခက္တို႔သည္လည္း
ေလၿပည္တို႔ေတးသြားနဲ႔အတူ
ယိမ္းဖြာ လြင့္ပ်ံေနၾကဆဲ . . .
ရင့္က်က္ေသာ ေတးသံဟာ
ေဆာင္းဦးေပါက္ရဲ႕ နံနက္ခင္းရာသီနဲ႔အတူ
ေလလႈိုင္းေတြၾကား ပ်ံ႕ေ၀သင္းထံုဆဲ

အုိ . . .နတ္သမီး
လႈိုင္းေတြဟာ ၾကမ္းသထက္ “ ၾကမ္း ”
ဘ၀ေတြဟာ မွန္းသထက္ “ ပမ္း ”
စစ္ပြဲလည္းဆန္သတဲ့
ေစတနာတရားကို ပန္းတို႔အသြင္သီကံုး
သူမအၿပံဳးေတြနဲ႔
အေမွာင္ေတြကို “ လင္း ” ေစမတဲ့

အတိတ္ရနံ႕ေတြကို
“ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ” ေတြနဲ႔ေက်ာ္ၿဖတ္ခဲ့
လႈိုင္းလည္း ဆန္ခဲ့
မုန္တိုင္းလည္းထန္ခဲ့
ဒီလိုနဲ႔ . . . ဒီလိုနဲ႔
ဘာေတြကို ပိုင္ဆိုင္လို႔
ဘာေတြကို ဆံုးရွံုးခဲ့သလဲ
ဘ၀ဇတ္ဆရာရဲ႕ စုတ္ခ်က္ၾကမ္းၾကမ္းထဲ
ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုစာမက ေက်ာ္ၿဖတ္ခဲ့

အို . . .နတ္သမီး
ဟိုးအေ၀းက . . .ခပ္သဲ့သဲ့.. . .ပြဲေတာ္သံေတြ
လမင္းဟာ ၿမဳပ္တခါ ေပၚတလွည့္
တံလွ်ပ္ကိုလည္း ေရမထင္မိေစနဲ႔
ဘ၀က ခါးတယ္ဆိုတာ
တရားဓမၼကသာ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္

အလြယ္လည္းမယံုမိေစနဲ႔
အပယ္လည္း မထံုမိေစနဲ႔
ၾကံဳဆံုသမွ် ေလာကဓံဟာ
ဘ၀ရဲ႕ မွတ္ေက်ာက္ေတြသာ ၿဖစ္တယ္
ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ တိုးတိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနဆဲ
အမွန္တရားရဲ႕ ဓမၼေတးသံမွာ
နတ္သမီး တစ္ပါး
ၿငိမ္သက္ခ်မ္းေၿမ႕လို႔
အၿဖဴေရာင္ သလင္းပြင့္ေတြအၾကား
အၿဖဴေရာင္ အလင္းပြင့္ေတြအၾကား
ေနာင္ေၿမကမၻာရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတိုင္ေအာင္
ေ န ာ င္ ေ ၿမ က မၻ ာ ရဲ ႕ ႏွ စ္ ေ ပါ င္ း မ် ာ း စြ ာ တို င္ ေ အ ာ င္

သက္တန္႔ခ်ိဳ
၁၉/၁၁/၂၀၁၁

စာဖတ္ပရိတ္သတ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အစဥ္ေလးစားေသာအားၿဖင့္.......................

5 comments:

  1. နန္းသက္November 19, 2011 at 6:11 PM

    နတ္သမီးေမြးေန ့အတြက္ ခံစားျပီးေရးထားတဲ့ကဗ်ာေကာင္းေလးဖတ္သြားပါတယ္။

    ReplyDelete
  2. အဲဒါ နတ္သမီးဓာတ္ပုံလား ! ဟို လိုလိမ္း ေၾကာ္ၿငာက အမလို့ ေၿပာထားတာလား !
    လွတယ္ေနာ္. အဟား.......... ေအာက္က ပုံက လန္းတယ္ ။ so cute....!

    ReplyDelete
  3. ဟုတ္ပါတယ္..
    သက္တန္႔နဲ႔က်မ ဆိုတာ ေျပာမနာ ဆိုမနာ တကယ့္ကို ေမာင္ႏွမအရင္းအျခာလို ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြပါပဲ..။

    က်မက ခ်ဴျခာတယ္၊ သက္တန္႔က ဆရာဝန္ဆိုေတာ့ က်မ ဘာျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကိုအၿမဲတန္းေျပာျပေလ့ရွိတယ္..၊ၿပီးေတာ့ သူညႊန္ၾကားတဲ့ေဆးကို ဆိုက္ပရပ္စ္က ေဆးဆိုင္မွာေမးဝယ္ၿပီး ေသာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူက က်မရဲ႕ Personal Doctor ေပါ့..။ အဲဒါက အခုခ်ိန္က စ လို႔..၊ က်မ အိမ္ေထာင္က်တဲ့အခ်ိန္ထိတင္မကဘူး က်မ သားသမီးေတြရတဲ့အထိ သူက က်မရဲ႕မိသားစု ဆရာဝန္အျဖစ္ရပ္တည္ေပးရအံုးမွာပါ။

    က်မမွာ မိဘမရွိဘူး၊ ေမာင္ႏွမ မရွိဘူး၊ အဲဒီအတြက္ ေမတၱာငတ္တယ္။ က်မမွာ ျပႆနာတခုခုနဲ႔ႀကံဳရတိုင္း..၊ အားငယ္ေနတဲ့အခ်ိန္တိုင္း.. သက္တန္႔က က်မရဲ႕ေရွ႕ကေန အၿမဲရပ္တည္ေပးေနက်..။
    ေနာက္တခုက က်မရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ၊ အခ်စ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး .. အဲဒါေတြကို သက္တန္႔က အစ အဆံုးသိထားတဲ့သူပါပဲ..။

    ေနာက္တခုက သက္တန္႔နဲ႔က်မ စိတ္တူတာေတြ မ်ားတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကဗ်ာေရးတာ၊ စာေရးတာမ်ိဳးေတြေပါ့။
    အဲဒီလိုနဲ႔ပဲ က်မေရးသမွ် သူအားေပးသလို၊ သူေရးသမွ်စာေတြ ကဗ်ာေတြကို က်မ မလြတ္တန္းဖတ္ခဲ့တယ္။

    သက္တန္႔နဲ႔ ရင္းႏွီးမႈအပိုင္းကို ဆက္ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၿပီးမွာမဟုတ္ပါဘူး..၊ အဲဒီအတြက္ ဒီမွာပဲ အဆံုးသတ္ရင္း က်မရဲ႕ေမြးေန႔အတြက္ အမွတ္တရ ကဗ်ာေလးအတြက္ရယ္၊ ဆံုးမ စာေလးအတြက္ရယ္...(ေျပာေတာ့ က်မက အႀကီးတဲ့..ဆံုးမသြားတာက သူ..)၊ အခ်ိန္ေပး အေလးအနက္ထားၿပီးေရးေပးခဲ့တဲ့ က်မရဲ႕ေမာင္ေလးသက္တန္႔ကို ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္ေနာ္။

    ReplyDelete
  4. ေမြးေန႔ကဗ်ာေလး ေရးေပးတာ အရမ္းေကာင္းတာပါပဲ ။ အားက်လိုက္တာ ေနာ္ ဒီလိုေမာင္ေလးတစ္ေယာက္ေလာက္ လိုခ်င္လုိက္ပါဘိ း)

    ခင္မင္စြာၿဖင့္

    အလင္း
    (ေမာ္လၿမိဳင္)

    ReplyDelete
  5. နတ္သမီးေလး ေမြးေန႔မွသည္ သက္ေက်ာ္ရာေက်ာ္ ရွည္ပါေစရွင့္ း)

    ReplyDelete