Friday, September 18, 2009

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေဟာက္ဆာဂ်င္ဘ၀ (အပိုင္း ၃ )

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေဟာက္ဆာဂ်င္ဘ၀ (အပိုင္း ၃ )



ဆက္ေၿပာရအုန္းမယ္ ။ အိုဂ်ီပို႔စ္တင္ ဆင္းတုန္းကအလြဲေတြကို .. ။အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က အနာခံႏိုင္မႈစြမ္းရည္ (Pain Threshold ) အရမ္းနိမ့္ ၾကတယ္ ။ နဲနဲေလးနာတာကို ( အမွန္ေတာ့အေတာ့ကို နာတာပါ ) တခ်ိဳ႕က ေအာ္ၾကတာဆူညံပြက္ေလာကို ညံလို႔ ... ကမၻာပ်က္မတတ္ပဲ ။ အဲဒီလို ဗိုက္ေတြကို အနာခံႏိုင္ရည္ရွိတဲ့ ေဆးတစ္မ်ိဳးကို အသားေဆးထိုးေပးေလ့ ရွိပါတယ္ ။ အဲဒီမွာဇတ္လမ္းက စတာပါပဲ ။ ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ကေလးေမြးတဲ့စင္မွာ ဗိုက္ၾကီးတစ္လံုးနဲ႔ အလုပ္ရွုပ္ေနပါတယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အထဲမွာ ကုလားမၾကီးတစ္ေယာက္က ထေအာ္ပါေလေရာ ။ ဟိုသေကာင့္သားေလ ေက်ာ္မင္းထက္ သိတယ္မဟုတ္လား .. ဂ်ပု ဒင္းကသူေမြးမယ္ဆိုၿပီး ၀င္လာပါေရာ... ။ ၿဖစ္ခ်င္ေတာ့ လူနကေအာ္သာ ေအာ္ေနတာ .. သားအိမ္၀က အၿပည့္မပြင့္ေသးဘူး OS FULL မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့ ။အဲဒီေတာ့ သူလည္းေမြးလို႔ မရေသးဘူး ။ လူနာအနာသက္သာေအာင္ အသားေဆးထိုးေပးဖို႔ AS ကသူ႔ကိုညႊန္ၾကားသြားပါတယ္ ။ ဒါကိုသေကာင့္သားက အဖြဲ႕ထဲက ေကာင္မေလးတစ္ ေယာက္ကို အဲဒီေဆးကိုလွမ္းယူခိုင္းပါတယ္ ။ ဟိုေကာင္မေလးကလည္း ဘုမသိဘမသိနဲ႔ ႏို႕ခမ္းေဆးေတြ မွားယူလာပါေလေရာ ။ အေရာင္ခ်င္းကလည္း ဆင္တူတယ္ဆိုပဲ ။ ႏို႔ခမ္းေဆးကို အသဲေရာင္အသား၀ါ ဘီပိုးရွိသူေတြ HIV လူနာေတြကို ထိုးေပးေလ့ရွိပါတယ္ ။ ေမြးၿပီးတာနဲ႔ Bottle Feeding ေပးလို႔ရေအာင္ေပါ့ ။ ဟိုေကာင္မေလးကလည္း အေသအခ်ာကို ေဆးထိုးအပ္နဲ႔ စုပ္ယူလာေပးတယ္ ။ ဟိုသေကာင့္သားကလည္း ေဆးထိုးအပ္မွာ ကပ္ထားတဲ့ ေလဘယ္ကို မၾကည့္ပဲထိုးေပးလိုက္တယ္ ။ ကံေကာင္းလြန္းလို႔ ဟိုမိန္းမက အႏၱရာယ္ မၿဖစ္တာ ။ဒါေပမယ့္ ႏို႔ေတာ့ သိပ္မထြက္ေတာ့ဘူး ။ ဒါေတာင္ဟို သေကာင့္သား အမွတ္မရွိဘူး ခပ္တည္တည္နဲ႔ ဟိုမိန္းမဆီသြားၿပီး ႏြားၿမီးၿပဳတ္ေသာက္ပါ ဘာညာနဲ႔ သြားၿဖီးေနေသးတယ္ ။ ဟဟဟ .. ။...အဲဒီလို......။

ေနာက္တခါရွိေသးတယ္ .. ။အင္းစိန္ေဆးရံုမွာ မထမအၾကိမ္ဗိုက္ခြဲေမြးဖူးသူေတြ (LSCS ) လုပ္ဖူးသူေတြကို One Scar လို႔ေခၚပါတယ္ ။ အဲဒီ One Scar ကို ရိုးရိုးေမြးလမ္းေၾကာင္းကေန ေမြးေပးၿခင္းကို Scar Trial လုပ္တယ္လို႔ေခၚတယ္ ။ အင္းစိန္ေဆးရံုမွာေတာ့ Scar Trial လုပ္ၿခင္းဟာ အႏၱရာယ္မ်ားလြန္း Risk မ်ားလြန္းတဲ့အတြက္ LSCS ပဲေနာက္တစ္ၾကိမ္ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္ ။ ၿဖစ္ခ်င္ေတာ့ .. ညတစ္ည..... ။ အဲဒီညကမိုးကလည္း သည္းမွသည္း.. ။ လူေတြ အကုန္လံုးကလည္း ေရွ႕မွာ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ေမြးထားၾကေတာ့ ပင္ပန္းေနၾကၿပီ ။ မဲခြဲလိုက္ေတာ့ ညဖက္ဗိုက္လာရင္ ထၾကည့္ရမယ့္သူက ဟို သေကာင့္သား ... ။ တုိက္ဆိုင္လြန္းေတာ့ အဲဒီညက အၾကီးပိုင္း ပထမလက္ေထာက္ဆရာ၀န္ ( First Assistant- FA ) က လည္း အသစ္ၿဖစ္ေနတယ္ ။ ည ၂နာရီေလာက္က်ေတာ့ ဗိုက္ကေရာက္လာပါေရာ... ။ သူက One Scar ၾကီးနဲ႔ ... စမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ တင္ပဆံုဖြား ( Breech Presentation ) က်ိန္းေသကို LSCS လုပ္ရေတာ့မွာ ။ ဒါေပမယ့္ သားအိမ္၀ OS မပြင့္ေသးဘူး ။ ဒါကိုဟိုေကာင္က FA ကို Inform လုပ္ရမွာ မလုပ္ပဲ History ယူ Examination လုပ္ၿပီး ကေလးမေမြးမီနားေသာအခန္း Ante Natal - AN ထဲကိုပို႔ထားလိုက္တယ္ ။ ၿဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီမိန္းမက မနက္၅ နာရီက်ေတာ့ ဗိုက္နာလာပါေလေရာ ။ FA ကို ဒီအခ်ိန္က်မွ ဟိုေကာင္ကထၿပီး Inform လုပ္တယ္ ။FA ကသြားစမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ One Scar လည္းၿဖစ္တယ္ ။ Breech လည္းၿဖစ္တယ္ ။ဘာလို႔သူ႔ကို Inform မလုပ္လည္းလို႔ေကာပါေလေရာ ... ။ ေကာတာမွ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာၾကီးကို ေကာတာ ဟဟဟ........ ။ မနက္မိုးလင္းေတာ့အဲဒီမိန္းမကို ခြဲခန္းတက္ေတာ့မွာ အိုဂ်ီကမမၾကီး သိတယ္ဟုတ္ ။ Consultant - CS ကိုခ်ိဳခ်ိဳသာသာေလးနဲ႔ ေၿပာၿပလိုက္ပါေလေရာ ။ ခြဲခန္းလည္းၿပီးေရာ .. CS ကကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ကို ေကာင္းေကာင္းၾကီးသယ္ပါေလေရာ... ။ ဟဟဟ .... မုန္႔ဟင္းခါးေရာ...အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲေရာ..အစံုပဲ ဟီးဟီး .... ။

ေနာက္ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ လြဲခဲ့တာေလးေတြလည္းေၿပာရအုန္းမယ္ ။ အဲဒီညက အင္းစိန္မွာ ေလးငါးႏွစ္ေနမွတစ္ၾကိမ္ေလာက္ ၿဖစ္ဖူးတဲ့ကိစၥ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔မွ ၿဖစ္သြားခဲ့တယ္ ။ မိန္းမတစ္ေယာက္ ဗိုက္ၾကီးနဲ႔ တတ္မတတ္ ခ်က္မတတ္ဆႏြင္းေတြလူးၿပီးေရာက္လာပါေရာ ။ကၽြန္ေတာ္သြားၾကည့္ေတာ့ သိပ္လည္းမထူးၿခားသလိုပဲ အတက္လည္းၾကသြားၿပီ ပံုမွန္အတိုင္းေပါ့ ရိုးရိုးဗိုက္ဆိုၿပီး AN ခန္းထဲ ပို႔ထားလိုက္တယ္ ။ AS က ညဖက္ Ward Round ေရာ.. အဲဒီမိန္းမကိုစမ္းၾကည့္ေတာ့ ေမးခိုင္ပိုး ( Tetanus ) ၀င္ေနတယ္တဲ့ ။ ေမးလည္းခိုင္ေနတယ္တဲ့ ။ ခုနကသူ႔ကိုစမ္းတာ ဘယ္သူလည္းေမးေရာ .. ။ က်န္တဲ့ေလးေယာက္က ကၽြန္ေတာ့ကို ၀ိုင္းၿပီးၾကည့္ၾကပါေလေရာ.. ။ ကၽြန္ေတာ္လည္းေၾကာင္သြားတယ္ ။ AS လည္း အရမ္းစိုးရိမ္ရတဲ့ပံုစံနဲ႔ .....

" သက္တန္႔ေရ..နင္ေတာ့သြားၿပီ ေမးခိုင္ကာကြယ္ေဆးၿမန္ၿမန္ထိုးေပေတာ့ က်န္တဲ့လူေတြသူနဲ႔ ၁၀ ေပအကြာကေန ေနေဟ့ ဒီလူနာကို ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီးပို႔ ဖို႔ အၿမန္လုပ္ "

လို႔ေၿပာပါေရာ ..။ကၽြန္ေတာ့္ကို ဟို သေကာင့္သား ေလးေယာက္က ေရွာင္ဖယ္ေရွာင္ဖယ္နဲ႔ မကပ္ၾကေတာ့ဘူး ..ဟဟ ။ လူလည္း အပယ္ခံဘ၀ကို ေရာက္သြားေရာ . ။ ေဆးေတာင္တစ္လံုးထိုးလိုက္ရေသးတယ္ ။ ဒါနဲ႔ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီးကို ဘယ္သူလိုက္ပို႔မလည္းဆိုေတာ့ .......

" သက္တန္႔ရာ မင္းကကူးၿပီးသားပဲကြာ မင္းပဲသြားလိုက္ပါကြာ" တ့ဲ... .....

ကိုယ္လည္းၿငင္းလို႔ကို မရေတာ့ဘူး... ။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ အေဖာ္တစ္ေယာက္လိုက္လာေပးလို႔ ။ တညလံုးတမနက္လံုး သေကာင့္သားေတြအကုန္လံုး ကၽြန္ေတာ့္ ကို ေရွာင္ဖယ္ေရွာင္ဖယ္လုပ္တုန္း ။ ေနာက္ေန႔ကစၿပီး ေဆးရံုလည္း ၁ ပါတ္ေလာက္ေမြးလူနာေတြ ပိတ္လိုက္တယ္ ။ ေမးခိုင္ပိုးသတ္မလို႔တဲ့..... ။အဲဒီလို.....။

တစ္ခါတုန္းက ၀မ္းနည္းစရာၿဖစ္ရပ္တစ္ခု ေၿပာၿပအုန္းမယ္ ။ Medical Ward မွာဆင္းတုန္းကေပါ့ ။ အင္းစိန္ေဆးရံုမွာပဲ ... အဲဒီညက ဂ်ဴတီက်တဲ့ညေပါ့ ။ လူနာတစ္ေယာက္က ကုတင္ေပၚက ၿပဳတ္က်လို႔ဆိုၿပီး ဦးေႏွာက္ကို ထိသြားတယ္ ။အဲဒီေတာ့ ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီးကို ထံုးစံအတိုင္း Refer လုပ္ရတယ္ေပါ့ ။ အင္းစိန္မွာ Refer သြားပို႔တဲ့လူနာကို YGH - Yangon General Hospital မွာ ေအာင္ၿမင္စြာထားႏိုင္ခဲ့ရင္ အဲဒီေဟာက္ဆာဂ်င္က သူရဲေကာင္းပဲ ။ ၿပန္ေခၚလာရမယ္အဆင္မေၿပဘူးဆိုရင္ AS ေတြ FA ေတြက သိပ္မၾကည္ၾကေတာ့ဘူး ။ အမွန္ေတာ့ဟုတ္လည္း ဟုတ္တယ္ ။ အင္းစိန္ေဆးရံုဟာ Peripheral Hospital တစ္ခုပါ ။ ဆရာ၀န္ကလည္း ၂ ေယာက္ ၁ ပိုင္း ။ ဦးေႏွာက္ အာရံုေၾကာကိစၥေတြကို(ဥပမာ .. ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာက္ေပါက္ၿပီး ေလၿဖတ္ တာ) တို႔ကို YGH ကိုပို႔ကို ပို႔ရပါတယ္ ။ YGH ကလည္း လူနာအရမ္းမ်ားေတာ့ သိပ္လက္မခံခ်င္ဘူး ။ မရရေအာင္ေၿပာမွသာ လက္ခံေလ့ရွိတယ္ ။ ဒါကို Refer ပို႔ဖူးတဲ့ေဟာက္ဆာဂ်င္တိုင္းသိတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီလူနာကို Refer ပို႔ဖို႔ အလွည့္က်သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေပါ့ေလ ။ ကိုယ္လည္း မာန္တင္းၿပီးသြားရတာေပါ့ ။ သူရဲေကာင္းၿဖစ္ဖိုပအေရး ။ အမွန္ေတာ့ လူနာကလည္း အသက္က ၇၀ ေက်ာ္ သူ႔ဟာသူေတာင္ၿဖဳတ္ကနဲေၾကြသြားေတာ့မယ့္ လူနာမ်ိဳး။ ႏြမ္းပါးပံုလည္းေပၚပါတယ္ ။ သူ႔သားကလည္း အရမး္ကိုစိုးရိမ္ေနတဲ့ ပံုပါ ။ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ လူနာအဖိုးၾကီးရယ္ သူ႔သားရယ္ ကားဆရာရယ္ ၄ ေယာက္ YGH ကို ည ၃နာရီၾကီးခ်ီတက္သြားတာေပါ့ ။ ဟိုလည္းေရာက္ေရာ အေရးေပၚ ၿပင္ပလူနာဌာနမွာ သက္ဆိုင္ရာ AS နဲ႔ သြားေတြ႔ၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းေၿပာၿပပါတယ္ ။ အဲဒီမွာ ဟို AS ကရစ္ပါေလေရာ ။ သူတို႔ဒီလူနာကို မယူရေစေရးေပါ့ ။

ဘာ Indication ( ဒီေဆးရံုကိုလႊဲရ ေလာက္ေအာင္အေၾကာင္းၿပခ်က္ ) ရွိလည္းတဲ့ ။

ကၽြန္ေတာ္လည္း အေတာ္ဖုသြားတယ္ ။ အင္းစိန္ေဆးရံုက ဒီလိုCase မ်ိဳးလႊဲေနက်ဆိုတာ သူတို႔ သိၿပီးသား ဒါကို သက္သက္ရစ္တာ ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ..............

" အစ္ကိုက AS လုပ္ၿပီးဒီIndication ကိုေတာင္ မသိဘူးလား Neuro Case ကိုအင္းစိန္မွာကုတာ အစ္ကိုၾကားဖူးလား "

ဆိုၿပီး ဘုေၿပာလိုက္တယ္ ။ ဟို AS လည္း ရွူးရွုးရွဲရွဲနဲ႔ စကားအေၿခအတင္ေၿပာ ၾကပါေလေရာ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိန္လံုးၿငိမ္ေနတဲ့ လူနာရဲ႕သားက

" ေတာ္ပါေတာ့ ဆရာတို႔ရယ္ ကၽြန္ေတာ့္အေဖကို ကၽြန္ေတာ္ပဲၿပန္ေခၚသြားပါေတာ့မယ္ " ကၽြန္ေတာ့္ဖက္လွည့္ၿပီး " ဆရာေလးကို အရမ္းပဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္ " ဟို AS ဖက္လွည့္ၿပီး “ ခင္ဗ်ားတို႔ေဆးရံု တစ္သက္လံုးမလာဘူး အိုဗ်ာ....က်ဳပ္ေသရင္ေတာင္အိမ္မွာပဲ ေသမယ္... ေတာက္..”

ဆိုၿပီး သူ႔အေဖကို Taxi ငွားၿပီး ၿပန္ေခၚသြားပါေလေရာ... ကၽြန္ေတာ္လည္း အေတာ့ကို စိတ္မေကာင္းၿဖစ္မိသြားတယ္ ။ ကဲ... ကၽြန္ေတာ္ပဲမွာသလား လူနာအဖိုးၾကီးရဲ႕သားပဲမွားသလား .. ဟို AS ပဲမွားသလား သူငယ္ခ်င္းတို႔ပဲေၿဖေပးသြားၾကပါအုန္း ။ ကၽြန္ေတာ့္တစ္သက္လံုး စိတ္မေကာင္းစရာ ၿဖစ္ရပ္တစ္ခုပါ ။ ေလာကၾကီးမွာ မၿဖစ္သင့္တာ ေတြ ၿဖစ္ေနခဲ့တာ ။အဲဒါေတြနဲ႔ပဲ သမားရိုးက် ၿဖစ္ေနၿပီထင္ပါရဲ႕........။


ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္ ။
စာေရးသူ.....သက္တန္႔ခ်ိဳ......( ၁၀း၄၅ ည ၁၇.၉.၀၉ )


30 comments:

  1. အမွတ္တရေလးမ်ားကိုဖတ္သြားပါတယ္ဗ်...

    ReplyDelete
  2. ဒီေမးခြန္းကို ေျဖရရင္ေတာ့ လူနာရဲ့႔သား အမွားဘူး As နဲ႔ သက္တန္႔ခ်ိဳ ႏွစ္ေယာက္စလံုး မွားတယ္လို႔ ထင္တယ္။ လူနာကို Communication မလုပ္ဘူး။ အခ်င္းခ်င္း Communication လုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္း ပညာရွင္ဆန္ဆန္ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ မရွိဘူး။ လူနာတေယာက္ကို သားရဲ့ဆႏၵနဲ႔ မိမိတို႔ဘက္က ဘာ Discharge Plan မွ မရွိပဲနဲ႔ အိမ္ျပန္ခြင့္ ျပဳလိုက္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးဟာ Health Care Team တခုလံုးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒိလို ေပးဆင္းပိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ လူနာကိုယ္တိုင္ က အသိတရား ရွိေနလို႔ Refuse လုပ္ရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတာင္မွ လက္မွတ္ေတြ ဘာေတြ ေပးထိုးၿပီးမွ ဆင္းလို႔ရတာ ျဖစ္တယ္။ ဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္က ဒီအတိုင္းပဲ ဘာမွ ၀င္ၿပီး ျဖန္ေျဖတာ မလုပ္ပဲနဲ႔ လြတ္လိုက္တာဟာ Competency လံုး၀ မရွိလို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးမွားပါတယ္။.

    ReplyDelete
  3. ကိုသက္တန္႕ ေရ..

    အေတြ႕အၾကံဳေလးေတြ ကို ေ၀မွ်လို႕ ေက်းဇူးပါ။ က်ေနာ္ က ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္မဟုတ္လို႕ အေထြ အထူးေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အသြားအလာ ကို ဖတ္ျပီးေတာ့ Health Care အတြက္ တစ္ခုခု လိုေန သလို ခံစားရတယ္။

    ခင္မင္စြာျဖင့္

    ReplyDelete
  4. အၾကံတစ္ခုေပးပါရေစ။
    ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ေဟာက္ဆာဂ်င္ဘဝ(အပိုင္း ၃)လို ့ေခါင္းစဥ္တပ္ထားလို ့ဒီပို ့စ္ရဲ့ေအာက္မွာ အပိုင္း ၁ နဲ ့အပိုင္း ၂ ရဲ့လင့္ေလးေတြထည့္ထားရင္ ပိုေကာင္းမလားလို ့ပါ။

    ReplyDelete
  5. ကိုသက္တန္႕ ေရ..

    အေတြ႕အၾကံဳေလးေတြ ကို ေ၀မွ်လို႕ ေက်းဇူးပါရွင္။
    ေဆးပညာအေၾကာင္းဘာမွမသိ၍ (ေျပာခ်င္ပါေသာ္လည္း)ဘာမွေျပာ၍မရပါ။

    ReplyDelete
  6. ဟုတ္တယ္ခင္ဗ်...လက္မွတ္ေတြဘာေတြထိုးၿပီး ေပးဆင္းရတာေပါ့ဗ်ာ..ဒီတိုင္းၾကီးေတာ့ဘယ္ဟုတ္မ
    လည္း ထည့္မေရးထားတာပါ..လူနာေတြက လြတ္လပ္စြာဆံုးၿဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဗ်....Patient is always right တဲ့ သူတို႔က ကိုယ္ကုသမယ့္ဆရာ၀န္ကိုေတာင္ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင
    ့္ရွိပါတယ္ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးလား...ဘယ္လိုမွကို ေၿဖာင့္ဖ်လို႔မရတာပါ...အိမ္ၿပန္ေခၚသြားရင္ေသမယ္
    မွန္းသိတာေတာင္ၿပန္ေခၚသြားခဲ့တာပါ...ကၽြန္ေတာ္
    ကလူနာဘက္ကနာၿပီးေတာ့ ဟို AS ကိုအတိုက္အခံေၿပာခဲ့ယံုပါ...ဒီတိုင္းေပးဆင္းလိုက
    ္တယ္လို႔ထင္သြားတဲ့အတြက္စိတ္မေကာင္းပါဘူး ကၽြန္ေတာ္စာေရးတာလိုသြား ..က်န္သြားတဲ့အတြက္
    ပါ....(discharge signature ) မထိုးလို႔မရပါဘူး...ေတာင္းပန္ပါတယ္....
    .စာေရးညံ့တာလိုသြားတဲ့အတြက္......ဟုတ္ကဲ့တကယ့္
    လက္ရွိေနရာမွာ communication မွာ ပညာရွင္ဆန္လို႔
    မရပါဘူး...ႏွလံုးသားေတြနဲ႔ရင္းၿပီးဆက္ဆံရတာ..ဒါကို
    ဆရာ၀န္ေတြအသိဆံုးပါ..အမွန္တရားဆိုတာဒီလိုမ်ိဳး
    ေတြလည္းၿဖစ္တတ္ပါလားလို႔ ခ်ၿပယံုေလးသက္သက္ပါ။

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. ေဟာက္ဆာဂ်င္ဘဝေလးဖတ္သြားတယ္ ကုိသက္တန္ ့ေရ .... ethical issues ျပႆနာ ေတြ ေျဖရွင္းရေတာ့ အခက္သားေနာ္ :)
    ခင္တဲ့
    ရန္ကုန္သား

    ReplyDelete
  9. ေဟာက္ဆာဂ်င္ဘဝေလးကို ဖတ္သြားတယ္။ ဒါမ်ဳိးက မေျပာတတ္ေပမယ့္ ေျပာၾကည့္မယ္။ ကိုယ္ေတြေန႔စဥ္လူမႈဘဝမွာလည္း ေတြ႔ေနရသလိုပဲ။ အလုပ္ရွင္က လုိတာလား။ အလုုပ္သမားေၾကာင့္လား။ အစိုးရက ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္လား။ ေငြလား ။ အခ်ိန္လား။ health care team မွ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ၾကံဳေနရတာက တျခား team ေတြမွာလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္သူမွ လိုက္မမီတဲ့ အမွန္တရားေပါ့။

    ReplyDelete
  10. သက္တန္႔ခ်ိဳေရ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တေယာက္အေနနဲ႔ ေျဖေပးပါ ဆိုလို႔ နားလည္သလို ေျဖေပးတာပါ။ ကၽြန္မ မွတ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္မသက္သာ ျဖစ္သြားတယ္ ထင္လို႔ အျပဳသေဘာသက္သက္နဲ႔ ျပန္ေဆြးေႏြးပါရေစ။ မွားရင္လည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္။
    "ဟုတ္ကဲ့တကယ့္
    လက္ရွိေနရာမွာ communication မွာ ပညာရွင္ဆန္လို႔
    မရပါဘူး...ႏွလံုးသားေတြနဲ႔ ရင္းၿပီးဆက္ဆံရတာ..ဒါကို
    ဆရာ၀န္ေတြအသိဆံုးပါ" ဆိုတဲ့စကားမွာ ဆရာ၀န္တေယာက္ရဲ့ ပညာမာနကို ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပန္ေဆြးေႏြးရရင္ေတာ့ ဆရာ၀န္ဆိုတာ တျခား Health Care Professional ေတြထက္ ႏွစ္ေတြ ပိုၾကာၿပီး ေလ့လာထားတဲ့သူေတြ ျဖစ္လို႔ အျမင့္မားဆံုး ပညာရွင္ေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ လက္ခံၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ျမင့္မားတဲ့ ပညာနဲ႔အတူ Critical thinking မွာလည္း တျခား Health Care Professional ေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ စံျပျဖစ္ေနရမွာျဖစ္ၿပီး Communication မွာလည္း ပညာရွင္ မဆန္လို႔ကို မရပါဘူး။ အခုျဖစ္တဲ့ ျပႆနာမွာ အဲသည္လို ပညာရွင္မဆန္ခဲ့ပဲ လူနာနဲ႔ လူနာရဲ့ Family ေရွ႔မွာ အျမင့္မားဆံုး ပညာရွင္ႏွစ္ေယာက္က အေခ်အတင္ သြားျဖစ္ျပလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲလို႔ ေျပာရင္ သက္တန္႔ခ်ိဳ ျငင္းလို႔ရမယ္ မထင္ဘူး။ ေနာက္တခ်က္က Health Care team တခုမွာ ဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္တည္းက လူနာရဲ့ Discharge Plan ကို ဆံုးျဖတ္လို႔မရသလို Health Care Competency အရ Communication ဟာလည္း အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ Communication ကို လက္လ်ဴရႈလိုက္တာနဲ႔ မလိုလားအပ္တဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္လာခဲ့တာ Reserarch ေတြက ေထာက္ျပထားတာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ လူနာနဲ႔ လူနာမိသားစုက သိ္ပ္ၿပီး Restless ျဖစ္လာရင္ သူတို႔ကို Social and emotional Support အတြက္ပါ တာ၀န္ယူဖို႔ Health Care Professionals ေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ တျခား Team member တေယာက္ေယာက္နဲ႔ သူတို႔ရဲ့ ေပးေတြ႔ထားၿပီး Social emotional support နဲ႔ ထိန္းထားေပးၿပီး လူနာရဲ့ Safety တခုတည္းကို ပထမဦးစားေပး အျဖစ္သေဘာထားကာ ဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္ အေက်အလည္ ေဆြးေႏြးရင္ အဲသည္လို မျဖစ္လာႏိုင္ဘူးလို႔ ကၽြန္မထင္တယ္။ အခုျဖစ္သြားတာ လူနာနဲ႔ မိသားစုမွာ အဲသလို support မ်ိဳးမရတဲ့အျပင္ အျမင့္မားဆံုး ပညာရွင္ႏွစ္ေယာက မိမိတို႔ရဲ့ ပညာရွင္မဆန္တဲ့ Emotion ကို လူနာေရွ႔မွာ ျပၾကေတာ့ လူနာနဲ႔ လူနာမိသားစုကို စိတ္ဖိစီးမႈ Stress အႀကီးအက်ယ္ သြားျဖစ္ေစပါတယ္။ ကုသမႈကို Refuse လုပ္ပိုင္ခြင့္ လူနာမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုကိစၥမွာ မိမိတာ၀န္မကင္းလို႔ ပံုမွန္ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ မဟုတ္ပဲ စိတ္ဖိစီးၿပီး ဆံုးျဖတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မိမိမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ Refuse လုပ္တာေတာင္မွ လူနာရွင္ရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ Health Care Team တခုမွာ ဘယ္သူက ဘာလုပ္ရတယ္ဆိုတဲ့ တာ၀န္ပဲ ကြာၿပီးဘယ္သူ ဘယ္အခန္းက႑မွာ တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတာ အဖြဲ႔တဖြဲ႔လံုး ( Nurses, Social workers, physiotherapists, occupatioinal therapists, Speech patholpogists, psychologist စတဲ့) မွာပါတဲ့ပသူေတြ အကုန္သိရပါတယ္။ ဆရာ၀န္ေတြသာ အသိဆံုးမို႔ ဆရာ၀န္ေတြ ႀကိဳက္သလို ဆံုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး ဥပမာ Communication မွာ ဆရာ၀န္ဟာ Social Worker ေလာက္မကၽြမ္းက်င္ပါဘူး ကိုယ္မႏိုင္ရင္ Social Worker နဲ ႔လြဲေပးရပါတယ္။ Health Care coad of ethnic ေတြ coad of conduct ေတြနဲ႔ Evidence Base Practice ေဘာင္ထဲက အတိုင္း ေဆြးေႏြးတာ ျဖစ္တယ္။ အခုျဖစ္သြားတဲ့ ျပႆနာမွာ ျမန္မာျပည္က လူနာကို Biomedical health, psycho-social Health ေတြအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ အေထာက္အပံ့မေပးႏိုင္လို႔ ဒီလိုေပးဆင္းလို႔ ရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မသေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Code of ethnic, Coad of conduct, ေတြ Competency ေတြကို အေလးထားရင္ မိမိ (Health Care Team) မွာ တာ၀န္လံုး၀ရွိ ရွိပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳေလး မွ်ေ၀လိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေရးတဲ့ပို႔စ္မွာ မဆီမဆိုင္ မလိုလားအပ္တဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြ လာေရးတယ္လို႔ ထင္ရင္လည္း သက္တန္႔ခ်ိ္ဳကို ကၽြန္မ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒီလို ကိစၥမ်ိဳးကို Health Care Professional ျဖစ္ဖို႔ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ online discussion ေတြမွာ ေန႔တဓူ၀ ေဆြးေႏြးရာမွာ ပါေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာမို႔ ကၽြန္မက အခြင့္အခါ ႀကံဳလို႔ ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးသင့္တယ္ထင္လို႔ မွ်ေ၀တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မႀကိဳက္ရင္ ေနာက္ ေဆြးေႏြးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ ေစတနာကို နားလည္လိ္မ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  11. သိေတာ့ပါဘူးဂ်ာ....လာၿပီးေတာ့ေဆြးေႏြးေပးပါအုန္း..(ဆိုတဲ့စကားမွာ ဆရာ၀န္တေယာက္ရဲ့ ပညာမာနကို ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ရပါတယ္)..ထင္လို႔ပါ ညေလးရယ္..နာ့မွာဘာမာနမွမရွိပါဘူး..အရင္ထဲကမာနေတြသိကၡာေတြ ဂုဏ္ေတြကို ရြံ႕႔လြန္းလို႔ေလ..စြန္႔ထားတာၾကာ
    ၿပီ..ဟီးဟီး..လာၿပီးေဆြးေႏြးတာသိုင္းက်ဴးငယ္ႏုိင္ေလးေရ..........ဟိဟိ(အမွန္ေတာ့ ငယ္ႏို္င္ရဲ႕စကားေတြထဲမွာေလးနက္
    မႈေတြအမ်ားၾကီးေတြ႔ရတယ္ဟ..တကယ္...)

    ReplyDelete
  12. ေၾသာ္... ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြရွိသကိုး...
    သိသြားၿပီ... :)

    ReplyDelete
  13. ဘယ္သူမွားတယ္ မွန္တယ္ဆိုတာထက္... အဲဒီလို လူနာေတြ အမ်ားႀကီး လက္ခံႏိုင္တဲ့ ဆရာ၀န္ လံုေလာက္တဲ့ ေဆး၀ါးျပည္႕စံုတဲ့ ႏိုင္ငံပိုင္ ျပည္သူ႕ေဆးရံုႀကီးေတြ ရိွေနရင္ ပိုမ်ား ေကာင္းမလားပဲဗ်ာ။

    ReplyDelete
  14. ဒီပို ့စ္ကို ဖတ္ရေတာ့ မအယ္ အလုပ္သင္ဆင္းခဲ့တုန္းက အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို တကယ္ပဲ သတိရေစပါတယ္။

    ဒီလို လူနာေတြကို neuro ပို ့တာတို ့ ercp အတြက္ ပို ့ရတာတို ့ဓါတ္ေရာင္ၿခည္ဌာန လိုက္ပို ့ရတာတို ့ တကယ္ပဲ စိတ္ေမာ လူေမာ ခဲ့ရတာပါပဲ။

    ဂ်ဴတီထြက္မဲ့ အလုပ္သင္က တညလံုး ပင္ပန္းခဲ့ရတဲ့ထဲ မနက္က်ေတာ့ ဂ်ဳတီမထြက္ပဲ ေဆးရုံကားနဲ ့လူနာမ်ိဳးစံု ေဆးရုံေပါင္းစံုကို အိပဲ့အိပဲ့ လိုက္ပို ့ရတယ္။

    အမွန္ေတာ့ လက္ေထာက္ဆရာ၀န္ လိုက္ပို ့ရတာလို ့အဲ့တုန္းက သိခဲ့ဘူးပါတယ္။

    မအယ္တို ့တုန္းကေတာ့ လူနာေတြ လႊဲေတာ့မယ္ဆို သက္ဆိုင္ရာ ေဆးရုံ ၂ခုက တာ၀န္ရွိ ဆရာ၀န္၂ ေယာက္ ပံုမွန္မွာေတာ့ ႀကိဳၿပီး ဖုန္းနဲ ့ေၿပာေလ့ရွိပါတယ္။

    ဖုန္းဆက္ခဲ့တာ တေယာက္ လိုက္ပို ့တာတေယာက္ ဟိုဘက္ကလည္း ဒီလိုပါပဲ။

    ဘာေတြပဲ ႀကိဳလုပ္လုပ္ သက္တန္ ့ခ်ိဳ ႀကံဳသလိုပဲ အစဥ္ေၿပေလ့မရွိတတ္ပါဘူး။

    ေဆးရုံႀကီးမွာဆို အလုပ္သမားကစ ကိုယ့္ကို စေဟာက္လိုက္တာ ဆရာ၀န္ခ်င္းခ်င္းလည္း ေအာ္ေဟာက္ႀကတာပါပဲ။

    ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကိုယ့္ေဆးရုံကားဒရုိင္ဘာကို လက္ဘက္ရည္ဖိုး ကိုယ္က ေပး ဟိုေဆးရုံက အလုပ္သမားေတြကိုလည္း ကိုယ္ကေပး ဒါဆို နည္းနည္း အစဥ္ေၿပတယ္။

    တာ၀န္က် ဆရာ၀န္က ဆရာ၀န္ခ်င္း ေၿပာလို ့အစဥ္မေၿပတတ္ေပမဲ့ လူနာတြန္းတဲ့ အလုပ္သမားက ႀကားပြဲစား၀င္လိုက္ရင္ ေလသံေၿပာင္းသြားေရာ အံ့ႀသစရာေတြပါပဲ။

    သက္တန္ ့ခ်ိဳ ကိစၥမွာေတာ့ လူနာက သနားစရာပါ။
    သူ ့ကိုေဆးကုမဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ သူေရွ ့မွာ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ၿဖစ္ေနေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အားငယ္မယ္။

    မအယ္တို ့တိုင္းၿပည္မွာက ဘယ္အေႀကာင္းကိစၥမွာမဆို နည္းစနစ္က်မွဳ ့မရွိတဲ့ ခါ လူေတြကလည္း အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ ကိစၥေတြနဲ ့အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းႀကရတယ္။
    လူမွဳ ့ဘ၀ လံုၿခံဳမွဳ ့မရွိတဲ့ စနစ္က အဓိက တရားခံပါပဲ။

    ဆက္ေရးပါ။

    မအယ္

    ReplyDelete
  15. ဒါကသုံးေယာက္လုံးမမွားပါဘူး.. ကိုဂ်ဴလုိင္ဒရင္းေျပာသလိုပဲ ေဆးရုံမလုံေလာက္မႈလို႕ထင္တာပဲ..
    ဒါနဲ႕ ေဆးပညာအေၾကာင္းေျပာရင္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာေ၀ါဟာရမဟုတ္တဲ႕ဟာေတြကို ျမန္မာလိုသုံးလို႕မရဘူးလားဟင္.. အေပၚကမငယ္ႏုိင္ရဲ႕ မွတ္ခ်က္မွာ ျမန္မာလုိေျပာလုိ႕ရတဲ႕ စာလုံးတစ္ပုံၾကီးကို အဂၤလိပ္လို႕ဖတ္လိုက္ရလို႕ ေခါင္းေတာင္မူးခ်င္ခ်င္ျဖစ္သြားတယ္

    ReplyDelete
  16. သက္တန္႕ခ်ိဳရဲ႕ လူနာအေပၚထားတဲ့ ေစတနာကိုေတာ့ ေလးစားသြားပါတယ္။
    မအယ္ေျပာသြားသလိုပဲ ထင္မိပါတယ္

    မအယ္တို ့တိုင္းၿပည္မွာက ဘယ္အေႀကာင္းကိစၥမွာမဆို နည္းစနစ္က်မွဳ ့မရွိတဲ့ ခါ လူေတြကလည္း အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ ကိစၥေတြနဲ ့အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းႀကရတယ္။
    လူမွဳ ့ဘ၀ လံုၿခံဳမွဳ ့မရွိတဲ့ စနစ္က အဓိက တရားခံပါပဲ။

    ReplyDelete
  17. အားလံုးဖတ္သြားပါတယ္

    ဒီမွာပဲ မန္႔ျဖစ္ခဲ့တယ္

    ျဖစ္တက္ပါတယ္

    ကုိယ္တုိင္လည္း ၾကံဳခဲ့ဖူးတယ္

    ဒီလိုပါပဲ

    မင္းအိမ္ျဖဴ

    ReplyDelete
  18. ကုိသက္တန္႕ခ်ိဳ မမွားပါဘူး။
    ေစတနာထားျပီး ညၾကီးအခ်ိန္မေတာ္ လူနာနဲ႔ လုိက္လာတယ္။ ေျပာဆုိေပးတယ္။ ဒါကုိ ရစ္ေတာ့ မေက်နပ္ဘဲ ျပန္ေမးခြန္းထုတ္မိတယ္ ဆုိတာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆုိလဲ ျဖစ္မိႏုိင္ပါတယ္။

    ဦးေႏွာက္ထိခုိက္သြားတဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ လူနာကုိ ေဆးရံုမွာ ကုသခံေစခ်င္တဲ့ ေစတနာကုိ လူနာမိသားစုကုိယ္စား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    လူနာ့သားလဲ မွားတယ္ ေျပာရခက္တယ္။ လူနာနဲ႔ လူနာရွင္ ေရွ႔ထားျပီး AS က ဒီလုိ အားမနာတမ္း ေျပာဆုိေနတာ သူ စိတ္ဆုိးမိတယ္ဆုိတာ စာနာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ။ ျမန္မာျပည္က ျမန္မာျပည္ျဖစ္ေနေတာ့ အေဖ့အသက္ ငဲ့ျပီး သည္းသာခံလုိက္ မိတ္ေဆြရာလုိ႔ ေျပာမိမွာပဲ။ သူ လက္မခံရင္ ကူုိယ့္အေဖ ေသရမွာဗ်ာ။ လူနာ့သား မမွားဘူး။ နားလည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ...

    ReplyDelete
  19. သနားတယ္ ဗမာျပည္က လူနာေတြကို
    က်ေနာ္႔ အေဖ သာျဖစ္ေနရင္ ဒုကၡဘဲ

    ReplyDelete
  20. ဒီအပိုင္း ၃ ကို ဖတ္ရတာ
    ေခါင္းေတာင္ မူးသြားတယ္ ..
    စာေတြ အရမ္းက်ပ္ေနတယ္ ..
    ေရးေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေရးရင္း
    အပိုဒ္ ခဲြဖို႕ ေမ့ေနတယ္ နဲ႕ တူတယ္ ..

    ေနာက္ တစ္ခါ
    အဲ့လို ေဆး မမွားမိေစဖို႕
    သက္တန္႕ သူငယ္ခ်င္းကို
    ေၿပာခ်င္ပါတယ္ ..
    တၿခား တစ္ခုခု ေဆး သာဆို
    လူနာ အသက္ထြက္သြားႏိုင္တယ္ ေနာ္ ...
    ဖလားးးဖလားးးး

    ေနာက္တစ္ခုက
    ေအာက္ဆံုးက ၿဖစ္သြားတဲ့
    အၿဖစ္အပ်က္ေလးမွာ
    သက္တန္႕နဲ႕ AS မွားတယ္ လို႕ ၿမင္မိတယ္ ..

    ဘယ္လို အေၿခအေနမွာပဲ
    ၿဖစ္ၿဖစ္ ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႕
    ကိုယ့္ရဲ႕ လူနာ အတြက္
    အမ်ားၾကီး စာနာၾကည့္ရွဳ႕သင့္ပါတယ္ ..

    က်န္တာ ေဖးခ်ိတ္ထားေလ ..

    ဆရာ လုပ္ တာ မဟုတ္ပါဘူးးးး ....
    အၾကံေပးရံု သက္သက္ပါ ...

    ဆက္ဖတ္မယ္ ..
    အပိုင္း ၄ ..

    ReplyDelete
  21. Hi Ko TTC,

    To me, there are not the funny incidents. Encounter so many "Lack" in our motherland suffering due to selfishness of Military Government.

    I in truth, pity everyone including staffs (workers, nurses and doctors, etc) and of course poor patients attending in every government hospital around Myanmar.
    Anyway, appreciate ur contribution to our homeland full with plights.

    ReplyDelete
  22. ႊThanks for ur comment ,anonymous . I also think as u say .A day we want will come to us ....

    ReplyDelete
  23. KTTC ရဲ့အေတြ ့အၾကံဳေတြကို ဖလွယ္ေပးတာေက်းဇူးပါ။
    စိတ္မေကာင္းတာေတြလဲျဖစ္မိတယ္။

    ReplyDelete
  24. a ko ma mhar par buu... AS mhar tal... bae lo a chay a nay myo mhar pal phyit phyit thu ga doctor sate dat a pyae a wa shi thint tal lu nar ko lat ma khan chin tae sate myo bar a kyaung pya chat nat mha ma shi buu.....

    lu nar shin ga sate soe thwar tae a twat AS mhar po a phyit kyi tal...a chay a nay ga AS gyout po soe thwar tal lo myin mi par tal

    ReplyDelete
  25. ေခါင္းလည္ထြက္သြားတာဘဲ!

    ReplyDelete
  26. ကိုသက္တံ့ေရ ...ကိုသက္တံ့ေရးတာေတြဖတ္ရတာ ကိုယ္ေတာင္ house surgeon ဘ၀ကိုေရာက္သြားသလိုပဲ..အရမ္းေကာင္းပါတယ္ညီမက ေဆး ၁ ကေအာင္ေတာ့ medicine နဲ့ surgery ကို YGH မွာ house ဆင္းရပါတယ္...အေရးေပၚ ျပင္ပလူနာဌာနမွာ duty က်တဲ့ေန႔ဆို ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းပါတယ္...ေဆးကုသေဆာင္လူနာေစာင့္ ၾႀၾကည့္ခန္း (medical observation )မွာတင္ တေန့ လူနာ ၁၀၀ ေက်ာ္ ရွိပါတယ္..angina,infarct,stroke,asthma,DKA,snake bite...အစံုပါပဲ..အကုန္လံုးနီးပါး ျပင္းထန္အေျခအေန( severe case) ေတြပါပဲ...အေရးေပၚ ျပင္ပလူနာဌာနမွာ ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေန့ကို လူနာ 300 ေလာက္ရွိပါတယ္...duty က်တဲ့ေန႔ဆို ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းပါတယ္...၂၄ နာရီ duty ပါ...ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ လူတစ္ေယာက္ကို ၂၄ နာရီ အလုပ္မလုပ္ခိုင္းပါဘူး..ဆရာ၀န္ေတြက ေသြးသားနဲ့ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူေတြပါ..စက္ရုပ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး...အေရးေပၚ ျပင္ပလူနာဌာနမွာ၂၄ နာရီ dutyဆင္းရတဲ့ေန့ ေတြဆို စိတ္နဲ့လူနဲ့မကပ္ပဲ ေျကာင္ေတာင္ေတာင္ ေတာင္ျဖစ္ပါတယ္..အလုပ္မွာ အမွားအယြင္းမရွိေအာင္ ေတာ္ေတာ္ ဂရုစိုက္ရပါတယ္.. "YGH ကလည္း လူနာအရမ္းမ်ားေတာ့ သိပ္လက္မခံခ်င္ဘူး ။ မရရေအာင္ေၿပာမွသာ လက္ခံေလ့ရွိတယ္ ။ဟိုလည္းေရာက္ေရာ အေရးေပၚ ၿပင္ပလူနာဌာနမွာ သက္ဆိုင္ရာ AS နဲ႔ သြားေတြ႔ၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းေၿပာၿပပါတယ္ ။ အဲဒီမွာ ဟို AS ကရစ္ပါေလေရာ ။ သူတို႔ဒီလူနာကို မယူရေစေရးေပါ့ " YGH က AS ေတြလဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသေဘာေကာင္းျကပါတယ္..ကိုသက္တံ့ေျပာတဲ့ အေျခအေနမွာ အဲဒီ ASလည္းအရမ္းပင္ပန္းျပီး burn out ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္..တကယ္ေတာ့ စနစ္မွာျပဳျပင္ရမယ့္ အပိုင္းေတြအမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္..အခုလည္း house ျပီးကတည္းက posting မေခၚတာ ၃ႏွစ္နီးပါးရွိေနပါျပီ။ အခုမွေခၚတယ္..ေခၚတာေတာင္ ၄ ေက်ာင္းေပါင္း ၅၀၀ တဲဲ့...တကယ္ေတာ့ ခုလုိ ရန္ကုန္မွာေရာ နယ္ေတြမွာေရာ ေဆးရံုေတြ တိုးခ်ဲ့ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆမ ရျပီးသားဆရာ၀န္ေတြ မ်ားမ်ားေခၚဖို႔လိုပ္တယ္...ဆရာ၀န္ေတြခဗ်ာ လူတစ္ေယာက္တည္းကို ၅ ေယာက္စာေလာက္လုပ္ေနရတယ္...စနစ္သာေကာင္းရင္ ခုလိုျပသနာေတြ ေျပလည္သြားမွာ...

    ReplyDelete
  27. ကိုသက္တန္ ့ခ်ိဳေရ
    အင္းစိန္ေဆးရံုမွာ ဆရာ၀န္တင္မဟုတ္ ၊ သူနာျပဳဆရာမေတြလည္း ၂ ေယာက္နဲ ့၁ပိုင္းဆိုတာပါ
    ထည့္ေျပာဦးေလ ၊ အင္းစိန္ေဆးရံုကို ၃ ေခါက္ ေရာက္ဘူးတယ္ ။ ဆရာ၀န္ကို မနက္ပိုင္း round လွည့္တဲ့အခ်ိန္ကလြဲလုိ ့ မျမင္ရဘူး ။ အာယားမေတြကေတာ့ တလႊားလႊားပဲ ။

    ReplyDelete
  28. ဆရာဝန္ တစ္ေယာက္ ရဲ ့အတြင္းစိတ္ အမွန္ ရွိေနမယ္ ဆို ရင္ အဲလို ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ မထင္ဘူး...ဆရာဝန္ ဆို တာ လူနာကို ကယ္ဖို ့ဆိုသလို မေသခင္ အသက္သာ ဆုံး အားအကိုးခံရဆုံး လူအျဖစ္ ရပ္တည္ေနခ်င္သူေတြ ျဖစ္တာဆို တာ မိမိ ကိုယ္တိုင္ကလြဲလို ့ဘယ္သူသိမွာလဲ... မဆိုင္မာနေတြ ေၾကာင့္ မေျပာသင့္တာေျပာမိျပီးမျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္တာထင္တာပဲ...အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ မွာ safety factor အေရးၾကီးသလို သေဘႍာတစ္စီး ျမဳပ္မယ္ဆိုရင္ ကပၸတိန္က ေနာက္ဆုံးမွ ခြာရတာပါ...ဆရာဝန္ တစ္ေယာက္မွာ လည္း လူနာ အတြက္ အေကာင္းဆုံးေပးဆပ္ျခင္း ေဆး နဲ ့မရရင္ ေတာင္ စိတ္ခြန္အား ေပးႏိူင္မယ့္သူေတြ လို ့ပဲထင္ပါတယ္..

    အေဒၚဆရာဝန္ မ ကေတာ့ ကင္ဆာျဖစ္ေနတာေတာင္ သူအသက္ရွင္ေနလို ့ရေနသေလာက္ လုပ္လို ့ရေနသေလာက္ သူလုပ္မရခ်ိန္မွာေတာင္ ပါးစပ္နဲ ့ေျပာျပီး ေဆးကုသြားတာပါ...

    ReplyDelete
  29. ေကာင္းပါတယ္

    ReplyDelete